A fi i efecte de millorar l´ aereodinàmica del coet cal investigar
¿quin es
el perfil
que ofereix menys resistència a l´aire?
Com fer-ho?
Per esbrinar quin és el millor perfil aerodinàmic tallarem
trossos de plastilina e
la mateixa massa i els donarem formes diferents: cúbica,
esfèrica...
Es pot, per exemple, preparar 5 daus de plastilina d´1,5 cm de costat
i
moldejar-los de 5 formes diferents:
Els deixarem caure en una proveta amb aigua i cronometrarem el
temps
que
triguen a arribar al fons.
Els que menys tardin millor forma hidrodinàmica tindran!
Un estudi complementari, elaborat pels
alumnes
de tercer d´ESO de l´IES Guindàvols,
Adrià Rodríguez, Gerard Pallàs, Laura Tiffon, Marta
Armenteros i Raül Castillo, ha estat premiat amb un dels Premis
Cirit 2000.
Pati dels tarongers, 16 de desembre de 2000
El treball té tres parts. La primera de
recerca bibliogràfica, on s´estudia l´efecte de la força
de fricció de l´aire sobre els objectes en moviment. A la
segona es dissenyen i realitzen tres experiments per conèixer quin
és el millor perfil aerodinàmic. A la tercera part, es dissenya
i es construeix un coet amb el perfil més aerodinàmic (perfil
cònic) i de propulsiu líquid (aigua).. finalment es llança
el coet.